Prachtig weekje in de bush - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Prachtig weekje in de bush - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Prachtig weekje in de bush

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

26 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo daar,
geweldige week gehad in Kajana. Eerst die vlucht in het 4 persoons vliegtuigje, dan die warme ontvangst en al die mensen die Bas kent en waar we een praatje mee maakten. Bas spreekt vloeiend saramaccaans en dat scheelt een hoop. We logeerden in 3 'luxe' hutten aan de rivier, onder de palmbomen, een waar paradijs. De spullen zijn afgeleverd bij de school in Kajana en Ligorio. Pieter maakt het goed en daar hebben we ook een paar dagen mee opgetrokken. Heb 3 poppenkastvoorstellingen gegeven op de beide scholen en de kleuterschool, heel erg leuk. Je maakt hier van alles mee, van kinderen die in de bomen zwieren als apen en dan zie je twee jongens die met een dode aap aan een stok hun prooi laten zien. Bas is s'nachts een keer gebeten door een vleermuis, maar geen probleem, alles lost zich hier vanzelf op. We hebben een mooie tocht gemaakt over de rivier en wandeltochten gemaakt door de bush. Een installatie van de Bassia, soort onder-oppperhoofd, meegemaakt en alles natuurlijk gefilmd. De terugreis was indrukwekkend over de rivier en daarna met een vrachtwagen, totaal zo'n 10 uur. Vandaag gaan we naar de plantages en morgen huren we een auto en gaan naar het westen, Nickerie, vogels kijken. Groetjes en kisses for the ladies.
Lexxx, ook namens Rob en Bas.

  • 26 Januari 2007 - 15:12

    Katja:

    Lieve Lex, je mag mij ook wel een persoonlijk mailtje sturen, om te laten weten dat je mij toch wel een beetje mist, niet ?? Ik mis jou ook,
    Liefs Katja

  • 26 Januari 2007 - 15:15

    Katja :

    Oja, wat meer foto's plaatsen zou wel leuk zijn, daar is deze wewblog voor en iedereen is benieuwd. Kijk eens naar de weblog van Pieter.
    Kussen, Katja

  • 26 Januari 2007 - 15:53

    Beb:

    Hallo boys, ik keek reeds enige dagen uit naar jullie belevenissen. Wauw wat leuk zoiets mee te maken al is die vleermuizenbeet nu toch niet direkt m'n ding. De foto's komen moeilijk door. Alvast bedankt voor deze informatie en geniet nog maar.Liefs voor jullie drietjes. Groetjes van ons allen

  • 26 Januari 2007 - 16:59

    Marjolein En Pierre:

    Ik zie jullie al zwoegen in de bush bush. Wij letten wel op Katja. Fijn dat de spullen voor de scholen goed zijn aangekomen. Op school hebben we wat tafeltjes en stoeltjes verkocht. De opbrengst gaat naar Ligorio (70 euro).
    Nog veel plezier en pas op de vleermuizen.

  • 27 Januari 2007 - 12:50

    Lieke:

    Ha Lex,Rob en Bas,

    Bedankt weer voor het verslag en de avonturen; het lijkt wel een kuifje verhaal....
    enne... ons aller Katja mag toch wel een persoonlijk briefje krijgen munne goeie man!
    Geniet van de laatste paar dagen en goeie terugreis. Groetjes Lieke.

  • 27 Januari 2007 - 14:55

    Bernadette:

    Wanneer ik dit allemaal lees ,nodig ik mezelf uit de volgende keer mee te gaan Jullie hebben vast de smaak te pakken voor meer van dit soort reisjes Geweldig .Lieve groetjes en een dikke kus uit het koude en regenrijke Hilvarenbeek

  • 27 Januari 2007 - 16:57

    Ideale Schoonzoon:

    Unwekino lex&rob!,
    Dat klinkt weer fantastisch, vooral die voorstellingen zullen wel hilarisch zijn geweest. Hebben de heren van gestel de bevallige suridames kunnen weerstaan? Ik hoop dat je je met het camerawerk een beetje hebt ingehouden, want voor je het weet spreken ze een slechte winti over je uit! De groeten - ook van mijn 4 vrouwen - en neem er van mij nog een lekkere djogo op. Bas ook trouwens.

    Houdoe, werner


  • 27 Januari 2007 - 17:55

    Lex Hier:

    Tja, Katja heeft natuurlijk van mij een mailtje gehad. Er gebeurt hier zoveel, dat kan ik hierin niet kwijt. Bas heeft vanmorgen een gesprek gehad met de directeur van het nederlandslyceum en hij zou dan in de examenklas scheikunde gaan geven voor dit schooljaar. Rob en ik zijn net terug van een mooie fietstocht naar plantage petersdorp, een must voor wie naar p'bo gaat. Vanmiddag gaan we een auto huren en vertrekken we gedrie"en naar het westen, waar een mooi vogel-natuurpark moet zijn in de buurt van Nickerie. Ik maak morgen of zo wel weer een bericht.
    Liefs, Lexxx

  • 29 Januari 2007 - 18:25

    Jeroen:

    Vet cool!

  • 29 Januari 2007 - 18:34

    Zjef:

    zijn daar ook nog interessante planten te vinden? dan ga ik ook een keer mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Hallo beste kijkers, Op deze weblog houdt ik enkele verre reizen bij en vanaf 2013 ook mijn lange fietstochten. Bekijk de reisverslagen en reageer. Groetjes, Lex(xx for the ladies)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 52318

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Fietstocht langs de engelse zuidkust

02 Augustus 2013 - 05 September 2013

Fietsend langs de Atlantische kust.

28 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Canada West

08 September 2011 - 08 Oktober 2011

Canada oost

14 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: