Toronto en Algonquin Park - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Toronto en Algonquin Park - Reisverslag uit Toronto, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Toronto en Algonquin Park

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

14 September 2011 | Canada, Toronto

Maandagmorgen hebben Katja en ik Nelly naar school gebracht en heeft daarna Chris ons naar Georgetown gebracht voor een bustocht naar Toronto. Daar hebben we met Eef gelunched in een groot foodcentre waar wel 20 verschillende restaurantjes waren ondergebracht, vlakbij de grootste toren ter wereld (625m). Die hebben we daarna 'beklommen' met een supersnelle lift, tot 355 m. hoogte naar de lookout. Fraai weer, dus konden we ver zien. Om 15.00 uur hebben we onze auto opgehaald en zijn we een tochtje langs het Ontariomeer gaan maken. Het Distillerygebied gaan we later nog eens bekijken.
Dinsdagochtend afscheid genomen van Eef die vroeg moest gaan werken en Nelly weer naar school gebracht die ons wel eens een andere en kortere weg zou laten zien. Nou, een hele omweg waardoor we via een voetbalveld achter de school uitkwamen. Ze had zo nog nooit gelopen. Rond 10.00 uur zijn we vertrokken naar Huntsville en vandaar naar de westgate van het Algonquin Park. We hebben daar vlakbij de nacht doorgebracht in Algonquin Inn. Vandaag hebben we het park bezocht en zitten nu in het visitorscentre aan de eastgate. We hebben de minilaptop van Eef mee mogen nemen dus kunnen we hier draadloos internetten en kunnen we onderweg skypen. Super handig. Het park is prachtig met enkele lookouts, veel walkingtrails, picknickplaatsen, meren enz. We hebben vandaag zo'n 10 km gelopen over smalle paden, rotsen en hebben een artcentre en een openluchttheater bezocht. Zo dat was het weer. Op naar Barry's Bay onze volgende pleisterplaats opweg naar Ottawa.

• 15 September 2011 - 07:49

Jeroen:

hoog joh! je ziet Katja huiveren. Maar een prachtige reis maken jullie, veel plezier gewenst.

• 15 September 2011 - 09:56

Beb:

het ziet er allemaal hartstikke interesant uit. Leuk dat we het nu zo'n beetje kunnen volgen. Een prachtige reis zal het worden.! dus genieten maar.Liefs van ons

• 16 September 2011 - 14:33

Eugenius/Jacqueline:

Hi Lex en Kaja, Leuk om jullie zo te kunnen volgen, net alsof we ook even op de achterbank zitten. Leuk wat jullie allemaal al gedaan hebben. Ik las dat jullie nog een zee van tijd hebben en dus zijn er nog veel avonturen te beleven in het mooie Canada. Geniet ervan en wij blijven meelezen.

• 18 September 2011 - 20:32

Bernadette:

Jullie zien erg veel, ben nu al benieuwd naar de uitgebreide foto reportage
    Goede reis verder.Wij geneiten mee.