Van Quebec, via Baie SaintPaul naar Alma - Reisverslag uit Alma, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Van Quebec, via Baie SaintPaul naar Alma - Reisverslag uit Alma, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Van Quebec, via Baie SaintPaul naar Alma

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

25 September 2011 | Canada, Alma

We dachten dat de waterval op ile d'orleans lag maar vlak voor we de brug naar dit eiland opreden zagen we links van de weg watervallen en zijn daar eerst maar eens gaan kijken. En jawel daar was een gondel naar boven en naast die lift de hoogste waterval van Canada met rechts tegen de rotsen een colossale houten trap met een aantal plateaux om uit te rusten. Die hebben we beklommen en helemaal boven een loopbrug over de spectaculaire waterval. Boven wat gedronken en rondgelopen en via dezelfde trap weer omlaag. Beneden ben ik met mijn waterproofcamera met regenjas aan naar de waterval toegelopen en heb daar een filmpje gemaakt net zoals ik dat eerder ook bij de Niagarawatervallen heb gedaan. Klets nat natuurlijk maar de film is gelukt. Het was zonnig en warm dus snel opgedroogd. Vervolgens de weg naar Baie Saint Paul vervolgd, af en toe uitgestapt o.a. in St.Anne de Beaupre een enorme kerk bekeken waar veel pelgrims komen. In Baie Saint Paul was een galleriefestval waar in de hoofdstraat bijna ieder huis een gallerie heeft of een restaurant. In fraai hotel la grande maison overnacht. Vanmorgen geprobeerd met Eline te skypen maar we hebben elkaar net gemist, dus morgenvroeg nog maar eens proberen. Vandaag noordwaarts in national parc des grandes jardins in een bergachtig gebied enkele trails gelopen. De herfstkleuren worden met de dag mooier, hoewel het park in 1999 nagenoeg is verbrand en de vegetatie langszaam zich herstelt. We hadden misschien beter de haute gorges de la riviere Malbaie kunnen bezoeken maar dat was wel een stuk om. We willen nl. morgen rond Lac Saint Jean rijden, moet heel mooi zijn.
Tot over een paar dagen.

• 26 September 2011 - 16:30

Vondel:

Daar Beb op vakantie is ,moet er toch gereageerd worden,vandaar. Volgens mij is dit een reis van jullie leven, geweldig, wat een mooi land. Ben blij dat er ook nog een kerk te zien is met pelgrims, hopelijk hebben jullie daar ook bij stil gestaan en gebeden. Wat is GODS natuur toch prachtig. Zie uit naar het volgende verslag.

• 27 September 2011 - 00:45

Lex:

Bedankt zuster, je had misschien toch beter in kunnen treden. We hebben ons in de kerk alleen verbaasd dat dit soort bouwwerken anno 1930-1950 nog gebouwd zijn.
    Groter dan de kathedraal in Montreal.
    Het is inderdaad een mooie reis, maar ieder continent heeft zo zijn charmes.
    Nogmaals bedankt voor je reactie.

• 01 Oktober 2011 - 16:40

Beb En Marcel :

Wij zijn weer terug uit Frankrijk en moeten nu toch eerst even jullie verslag verder lezen voor ik het vergeet de groetjes van Kris en Johan.Het was daar net als hier prachtig zomerse toestanden.Jullie genieten in ieder geval van zoveel moois-prachtig is het daar ,waren we wat jonger dan zou ik nog wel daarheen willen gaan. Jullie foto's zijn prima en de personages erop getuigen van tevredenheid .Nu ga ik nog het volgende verslag lezen doeoeoeiiii