Van Vancouver Island naar Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Van Vancouver Island naar Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Van Vancouver Island naar Whistler

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

09 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Vrijdag zijn we het rustig aan gaan doen in en om het huis en s'middags naar het strand in Parksville, bij eb een ware zandvlakte en moet je een paar honderd meter lopen zelfs in het water om te kunnen zwemmen. Ideaal voor kinderen en flink kastelen bouwen. Overal zijn wel speeltuinen met klimrekken en glijbanen met sprinklers.
S'avonds vietnamees gegeten. Zaterdag naar Nanaimo waar een dragonboatfestival was en daar wat rondgehangen tussen de roeiers, heel gezellig. Zaterdagmiddag weer naar het strand want het is toch wel warm. S'avonds bbq en koffers pakken, want zondagochtend vertrekt de boat om 8.30 uur naar Horshoebay Vancouver-north. Daar zijn we eerst naar Capilanopark gegaan, waar een hangloopbrug is boven een grote canyon, de Suspensionbridge. Je kunt er ook lopen op een railing die buiten tegen de rotsen is gebouwd en kijk je in de diepte boven een woeste stroom. In het park zijn tree-top-trails, hoog boven in de gigantiese bomen van meer dan 80 m hoog.
Een aanrader voor wie naar Vancouver gaat. Daarna over een hele mooie weg noordwaarts naar Whistler een ski-oord waar in 2010 de winterspelen zijn gehouden. Onderweg hier en daar lookouts, op de bergen ligt nog wat sneeuw. Het was 32 graden dus toen we in ons appartement aankwamen meteen maar in het buitenzwembad met hotpool. We zitten in upper-whistler waar de cabines zijn naar de toppen en er zijn veel trails dus de komende dagen amuseren we ons daarmee. Heel fraai dorp, wel duur en volgens mij is het hier ook geweldig om te skiën. Wie weet als Eef en Chris langer blijven dat we hier nog eens de latten onder doen.

• 09 Juli 2012 - 19:22

Beb Bvgestel@gmail.:

Wauw wat een vakantie sfeer,met alles erop en eraan. En hier maar gieten en dikkere truien aandoen. Echt herfst weer. Als jullie kunnen blijf daar nog maar wat hangen, want de vooruitzichten zijn hier alles behalve katholiek. We bidden hier dan maar iedere dag de gelofte van Hoop.
    Zeg die brug was toch wel akelig hoog , ik met m'n hoogtevrees kreeg al kriebels in de buik.
    Nietegenstaande bedankt voor je verslag en foto's. Ons Beb geniet daarvan.Nog een fijne trip en tot gauw Liefs Beb