Reis uitgesteld naar dinsdag 6 aug. - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Reis uitgesteld naar dinsdag 6 aug. - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Reis uitgesteld naar dinsdag 6 aug.

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

04 Augustus 2013 | Frankrijk, Biarritz

Op donderdagmiddag 1 aug. had Katja voor nabije familie en vrienden een farewell-party georganiseerd, ook alvast om mijn 65ste verjaardag te vieren, want op 14 augustus ben ik onderweg, bij leven en welzijn. Leuk tuinfeestje en dito kadootjes gehad, o.a. een wakawaka-solar-lamp gekregen waarmee ik ook mijn mobieltje ed. onderweg kan opladen. Op internet had ik gelezen dat het toch niet nodig zou zijn om mijn fiets in een fietshoes te verpakken in de TGV en Thalys en omdat die hoes best wel lastig is om mee te nemen en ook diverse adviezen gekregen had, heb ik het risico genomen en ben vrijdagochtend om 7.45 uur zonder fietshoes op de fiets naar Tilburg gereden en vervolgens met de trein naar Rotterdam. Daar werd me direct verteld dat ik het wel kon vergeten want ze zouden me nooit zo met de fiets meenemen. Ben nog eens gaan informeren bij het hispeedloket en kreeg daar te horen dat het wel eens voor is gekomen maar dat het nu veel te druk was en ze zeker geen fiets zo mee zouden nemen. Kon hooguit bij de conducteur proberen of hij een oogje dicht zou knijpen, gezien het feit dat ik op internet had gelezen dat het wel zou kunnen. Heb dat dus nog geprobeerd maar helaas pindakaas. Het ticket kan ik in Parijs bij de SCFN inleveren en dan krijg ik als het goed is het geld terug. Heb meeteen een nieuw ticket gekocht en dat kon pas voor dinsdag a.s. 6 aug. zelfde tijd. Vervolgens terug naar huis. Geluk bij een ongelukje is dat ik nu Eef en Nelly nog kan zien die we zondagavond op Schiphol gaan ophalen. En verder heb ik nog eens geoefend met de fietshoes en nog wat bagage kunnen schonen zodat ik met een kleinere rugzak op reis kan. Zaterdagavond op het verjaardagsfeestje van Boudewijn heb ik Anouar Ben Habib, een telg van de familie Naaijkens uit Parijs gesproken en die probeert dinsdagmiddag mij op te vangen in Gare du Nord en dan naar Gare Montparnasse te brengen zodat ik mijn fiets niet uit en in elkaar hoef te zetten. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Kortom ieder nadeel heb zijn voordeel. Wordt vervolgd.

  • 04 Augustus 2013 - 16:21

    Vondel.:

    Maar Lex,nu heb ik de kaarsjes voor niets laten branden,weggegooid geld. Zal ik toch dinsdag maar opnieuw beginnen? Het heeft zo moeten zijn, je moest eerst je dochter en kleinkind begroeten.Veel succes met de nieuwe start, we gaan gewoon verder tot we in top pop zijn. De Sommeldijkers

  • 05 Augustus 2013 - 11:25

    Caroline Daas:

    Als alle moeilijkheden, die je tegen gaat komen zo opgelost worden, gaat het
    wat langer duren maar komt het allemaal goed.

  • 07 Augustus 2013 - 21:35

    Beb:

    Hi dag Lex,daar het hier de hele Godsganselijke dag geregend heeft, hoop ik maar dat jij toch bent kunnen vertrekken in dat zuidelijke puntje van Frankrijk.
    Hopelijk kom je de zon tegen, niet te warm,en kun je genieten van ongelooflijke vergezichten.
    groetjes Beb

Tags: fietshoes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Biarritz

Fietsend langs de Atlantische kust.

Op vrijdag 2 augustus 8.55 uur vertrek ik per trein van Tilburg naar Rotterdam en dan met de TGV en Tallys via Parijs naar Biarritz. Neem mijn fiets en tentje mee om van daaruit naar huis te fietsen over de fietsroute langs de hele kust van Frankrijk. Het eerste stuk ' De Velodyssee' loopt van Biarritz naar Roscoff ten weste van Sint Malo en is pakweg 1200 km. Het is een oude spoorwegl waar in 2012 een fietspad van is gemaakt. Ik wil echter langs de hele kust van Bretagne (via Brest) en Normandie (via Cherbourg) gaan dus helemaal langs de Atlantische kust. Dit moet zo'n 2400 km zijn dus daar heb ik ruim een maand voor nodig met af en toe een rustdag. Oorspronkelijk zou ik vanuit Hilvarenbeek via Vlissingen en dan zuidwaarts langs de kust fietsen zover ik maar kan, maar wijsgeworden van mijn fietstocht in september 2012 van Den Helder via Vlissingen naar Hilvarenbeek, met windkracht 6 op kop, leek het me beter van zuid naar noord te fietsen. En bovendien, de weg naar huis is altijd prettiger. Het is een oude wens dat ik op mijn 65ste een verre fietstocht zou maken. Rob, mijn jongste broer kan helaas vanwege zijn werkafspraken niet mee, dus trek ik er alleen op uit. Ik zal proberen wekelijks verslag te doen.

Recente Reisverslagen:

07 September 2013

Van Le Treport via Vlissingen naar Hilvarenbeek

01 September 2013

van Jersey via Cherbourg naar le Treport

25 Augustus 2013

van St.Nazaire naar Jersey

18 Augustus 2013

van Arcachon naar St.Nazaire

11 Augustus 2013

Van Biarritz naar Arcachon
Lex

Hallo beste kijkers, Op deze weblog houdt ik enkele verre reizen bij en vanaf 2013 ook mijn lange fietstochten. Bekijk de reisverslagen en reageer. Groetjes, Lex(xx for the ladies)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 52323

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Fietstocht langs de engelse zuidkust

02 Augustus 2013 - 05 September 2013

Fietsend langs de Atlantische kust.

28 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Canada West

08 September 2011 - 08 Oktober 2011

Canada oost

14 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: