Van Biarritz naar Arcachon - Reisverslag uit Arcachon, Frankrijk van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Van Biarritz naar Arcachon - Reisverslag uit Arcachon, Frankrijk van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Van Biarritz naar Arcachon

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

11 Augustus 2013 | Frankrijk, Arcachon

De eerste fietsdag is in het water gevallen. Het regende pijpestelen en heb snel ergens een hotelkamer gereserveerd want het hotel waar ik de nacht had doorgebracht was vol. Bij de plage was het VVV kantoor en die tipten mij voor de goedkope accommodatie in Domain Piganne in Anglet. Heb daarom maar een stukje naar het zuiden gereden met de Anwb regencape, langs de fraaie kust, en weer naar het noorden naar Anglet. Onderweg geschuild in een ecocentrum. Het domain bleek een vacantieoord voor scholen en gehandicapten, dus ik voelde me daar wel thuis. S'avonds met 3 aussies gegeten, eentje kwam uit Adelaide en de 2 anderen uit Melbourne, dus we hadden veel te vertellen. De volgende dag was een verademing, heerlijk fietsweer en ben via Bayonne helemaal naar Leon gereden en heb in St. Pigons? nog in de oceaan gezwommen en mijn tent opgeslagen in een camping aan zee. Geluk gehad want er was eigenlijk geen plaats, dus ergens op een plekje onder de bomen toch kunnen camperen. Donderdag, blue sky en 25 graden langs prachtige fietspaden door de bossen en het strand naar Biscarottes au Lac gereden en daar weer op een camping aan het water mijn tent kunnen opzetten. Heb in het campingrestaurant mosselen en frites gegeten, niet te vergelijken met zeeuwse. Gisteren rustig aan gedaan en langs de kust bij de Dunes La Playa in de oceaan gezwommen en daarna mijn tentje opgeslagen in de camping van Arcachon waar een flink zwembad bij is en prima restaurant. Naast mijn tentje stond die van Julien een aardige franse jongen van 26 die werkloos was geworden en ik heb hem een etentje aangeboden waardoor ik goed mijn franse taal kon oefenen. Vandaag Arcachon bekeken, de Basilique, het Belfedere en natuurlijk het giganties uitgestrekte strand. Gisteravond de haven nog bekeken. Onvoorstelbaar hoeveel bootjes daar wel niet liggen. Hoezo crisis. Einde van de middag van het zwembad genoten en nog een biertje gedronken op de verjaardag van Bianca. Morgenvroeg met een pont oversteken naar Bélisaire op de landtong om mijn tocht naar het noorden te vervolgen. Ga dus niet naar Bordeaux maar snijd een stuk af. Tot volgend weekend. Met mijn naasten op de eerste plaats mijn lieve Katja heb ik natuurlijk veel contact met smsjes en whatsapp.

  • 11 Augustus 2013 - 19:16

    Vondel.:

    Broertje,hartelijk dank voor dit verslag,heb de gehele dag gekeken of er al wat te lezen is. De kaarsjes doen het beter dan het weer,branden erg lang.Ook mijn gelukwens voor Bianca , zo was het ook de geboorte dag van jouw Meter zaliger. Ik zie jouw als een soort globe tjotter.Komende week woensdag zal ik een groot glas met inhoud leeg drinken,op jouw lidmaat schap van de CLUB van 65 PLUS. Het gaat je goed,je mee levende zus uit Sommelsdijk. P.S.gelukkig zijn de kaarsjes komende week in de aanbieding bij DE Blokker zodat ik voor een goede voorraad zal zorgen en mijn dagelijkse belofte zal nakomen. Tot mails Vondel.

  • 11 Augustus 2013 - 20:37

    Katja:

    ik denk dat ik volgend jaar of wanneer dan ook, wel , met de auto welliswaar, diezelfde kust wil langsrijden, klinkt allemaal erg goed. kun je me alles laten zien. kun je geen foto's bij je verslag plaatsen, net als bij de andere reizen ?
    veel fietsplezier voor de komende week, kus Katjaxxx

  • 12 Augustus 2013 - 14:17

    Beb:

    hey Lex
    Zojuist heb ik al een berichtje gestuurd doch zoals het nog al eens meer gebeurt is mijn geschreven woord foetsie.
    gisteravond heel laat thuis gekomen van een 3daagse uit Duitsland met de pajotten (oud studentenclub) pech met de bus -panne- en 3uren langs de weg gestaan.
    Thuis gekomen en je verslag direct gelezen.
    Je vertrek was een natte bedoening doch je contacten met met andere globetrotters maakte wel veel goed.
    Wl een mooie natuur daar en Leon is ook prachtig he!.Ik begreep eerst niet waarom je daar terecht kwam, doch met die route wijziging werd me dat wel duidelijk. Je toch zal prachtig worden dus maak maar foto'Wij leven met je mee en zijn stiekem jaloers dat wij dat niet meer kunnen.
    Geniet.maar volop en hopelijk zijn de weersomstandigheden perfekt.
    Lieve groetjes van ons allen knuffel Beb

  • 12 Augustus 2013 - 19:07

    Bheefferbalmer:

    Ha Lex,
    Leuk je verhaal te lezen en fijn natuurlijk dat het goed fietsweer is.
    Je maakt toch wel heel veel foto,s zodat we ,wanneer je over 5 weken weer thuis bent,je verhaal met de foto,s kunnen zien en horen.
    Geniet er van en stuur maar een foto ,dan zijn we helemaal overtuigd dat het jou goed gaat.

    Een dikke knuffel,

    Bernadette

  • 14 Augustus 2013 - 00:15

    Beb:

    Dag jarige broer
    De 14 aug is net begonnen een hele speciale dag want jij wordt vandaag 65 jaar
    Dus onze wensen voor een fantastisch nieuw levensjaar. Een jaar om nooit te vergeten met fantastische momenten met kinderen en kleinkinderen en Katja "de spil van jullie gezin"
    Geniet van je tocht tenminste ,als je toch doorgaat vandaag, en drink alvast op onze kosten een heerlijk glas wijn of bier. Ik ben benieuwd hoe je deze dag zult beleven!

  • 14 Augustus 2013 - 08:37

    Caroline:

    Hoi Lex, Proficiat !! Dat worden vast 65 kilometers vandaag ;)

  • 14 Augustus 2013 - 09:48

    Vondel:

    Het is maar goed dat ik jouw verjaardag aan gekondigd heb,nu krijg je tenminste leuke felicitaties binnen. Ook namens de Lavrijsens de HARTELIJKE GELUK WENSEN. Van af 8 uur brandt het kaarsje al en schijn de zon volop. Deze dag kan niet stuk gaan.Groeten uit Sommelsdijk.

  • 14 Augustus 2013 - 14:09

    Hans Crone:

    Goede middag beste tennismaat, poppenspeler en verhalen verteller.

    Voor je 65ste verjaardag de gelukwensen die er bij horen. Heb vanmorgen Katja al gebeld om via haar jou te feliciteren. Ook al ben ik weer even onbestorven weduwnaar, ik denk dat Ans zich bij de felicitaties zal aansluiten. Vanavond drink een borrel op jou gezondheid en succes bij je fietsavontuur.

    Groeten en hou de benen strak

    Hans Crone

  • 14 Augustus 2013 - 16:05

    Cees En Francy:

    Ha jarige Lex,

    Hartelijk Gefeliciteerd met je 65e verjaardag. Een wel heel bijzondere op je fiets in Frankrijk en zonder Katja en de kinderen en kleinkinderen. Nog een goede fietsdag gewenst en vanavond drinken we en glas wijn op jouw gezondheid.

  • 14 Augustus 2013 - 19:45

    Dré En Helma:

    Ha die Baddo, (voor niet ingewijden: dit is de bijnaam van Lex die hij vroeger kreeg van Wal van Erven)

    Van harte proficiat met het bereiken van het "Alsmaar Ouder Wordende" punt. Je begint nu met de afdaling en dat kan heel aangenaam zijn. Je moet vanaf nu de bochten wat ruimer nemen en af en toe stevig in de remmen knijpen. Al met al wel de moeite waard.
    We zullen er vanavond een stevige op drinken.
    Groeten uit Budel.

  • 17 Augustus 2013 - 13:26

    Will Heeffer:

    Hoi die lex,
    Hoe zit het ? Ben je jezelf al tegengekomen? Dat schijnt zo te horen bij alleen-gangers. De balans van je leven opmaken. Een sterkte- en zwakte analyse opstellen. Hou er dan maar acuut mee op !
    Er wordt al genoeg gepsychologiseerd in dit land.
    Ik hoop dat je inspirerende contacten zult maken. Dat weet ik trouwens zeker. Contacten leggen kun je als geen ander, en de inspiratie die er te putten is ligt vooral ook aan je eigen instelling. Toch psychologiseren.....
    Geniet van het fietsen en de cultuur die je ongetwijfeld komt aanwaaien. groet Will

  • 01 September 2013 - 21:01

    Lex:

    tja je hebt goede benen of niet!! heb dus een aardige conditie opgebouwd net als mijn kennis van de franse taal. het gaat me dankzij het fraaie weer erg goed af en zou dit nog wel even kunnen volhouden. heb nog enkele keren gecampeerd en dat gaat prima behalve dan dat smorgens de was niet meer droog is en de enige stang die met een touw aan elkaar zit heeft een lichte beschadiging. het camperen moet ik dus beperken ondanks dat het komende week weer warmer wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Arcachon

Fietsend langs de Atlantische kust.

Op vrijdag 2 augustus 8.55 uur vertrek ik per trein van Tilburg naar Rotterdam en dan met de TGV en Tallys via Parijs naar Biarritz. Neem mijn fiets en tentje mee om van daaruit naar huis te fietsen over de fietsroute langs de hele kust van Frankrijk. Het eerste stuk ' De Velodyssee' loopt van Biarritz naar Roscoff ten weste van Sint Malo en is pakweg 1200 km. Het is een oude spoorwegl waar in 2012 een fietspad van is gemaakt. Ik wil echter langs de hele kust van Bretagne (via Brest) en Normandie (via Cherbourg) gaan dus helemaal langs de Atlantische kust. Dit moet zo'n 2400 km zijn dus daar heb ik ruim een maand voor nodig met af en toe een rustdag. Oorspronkelijk zou ik vanuit Hilvarenbeek via Vlissingen en dan zuidwaarts langs de kust fietsen zover ik maar kan, maar wijsgeworden van mijn fietstocht in september 2012 van Den Helder via Vlissingen naar Hilvarenbeek, met windkracht 6 op kop, leek het me beter van zuid naar noord te fietsen. En bovendien, de weg naar huis is altijd prettiger. Het is een oude wens dat ik op mijn 65ste een verre fietstocht zou maken. Rob, mijn jongste broer kan helaas vanwege zijn werkafspraken niet mee, dus trek ik er alleen op uit. Ik zal proberen wekelijks verslag te doen.

Recente Reisverslagen:

07 September 2013

Van Le Treport via Vlissingen naar Hilvarenbeek

01 September 2013

van Jersey via Cherbourg naar le Treport

25 Augustus 2013

van St.Nazaire naar Jersey

18 Augustus 2013

van Arcachon naar St.Nazaire

11 Augustus 2013

Van Biarritz naar Arcachon
Lex

Hallo beste kijkers, Op deze weblog houdt ik enkele verre reizen bij en vanaf 2013 ook mijn lange fietstochten. Bekijk de reisverslagen en reageer. Groetjes, Lex(xx for the ladies)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1036
Totaal aantal bezoekers 52340

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Fietstocht langs de engelse zuidkust

02 Augustus 2013 - 05 September 2013

Fietsend langs de Atlantische kust.

28 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Canada West

08 September 2011 - 08 Oktober 2011

Canada oost

14 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: