Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

02 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Ik zit nu (maandagmiddag) mijn eerste verslag vanuit Canada-West te schrijven in een vakantiehuis ergens in de bossen op Vancouver-Island vlakij Nanaimo waar we gisteren zijn aangekomen met de boot vanuit Vancouver. Katja en Eef zijn even boodschappen doen en Nelly en ik houden ons hier even bezig want buiten regent het. De eerste 3 dagen van deze vakantie hebben Katja en ik Vancouver verkend. Downtown is best wel veel te zien, zoals the Waterfront, Gastown, Chinatown, Granville island. Met een bootje naar Vanier park waar het Scheepvaartmuseum (eerste ijsbrekers), het Museum van Vancouver (mooie tentoonstelling van kostuums uit de twintig- en dertiger jaren maar ook veel beelden en films uit de hippietijd) en het Spacecentre met planetarium zijn zeer de moeite waard. In Stanleypark met zijn aboriginalcentrum (voordracht over en van indianen gezien), grote totempalen maar vooral fraai aangelegde tuinen. Zondagmorgen nog het Elisabethpark bezocht (beeld van Henry Moore in heel mooi aangelegd park). Zondagmiddag hebben we Eef en Nelly opgehaald van het vliegveld. Dat was een leuk weerzien na een klein jaartje. Op TV was de europese voetbalfinale bezig en heb daar nog een flink stuk van kunnen zien. Meteen door naar de Ferry voor een bootreis van 2 uur naar Nanaimo waar we nu dus zitten in een fraai houten vakantiehuis met een gym. Van hieruit kunnen we trails doen, maar morgen gaan we naar Tofino aan de zuidkant. Het moet dan droog weer zijn en de voorspellingen voor de komende dagen zijn beter. Tot over enkele dagen. (foto's volgen later).

  • 03 Juli 2012 - 08:09

    Beb Bvgestel@gmail.:

    Hallo lieve trekkers.
    Jullie hebben op die enkele dagen al heel wat gezien. Het lijkt me echt de moeite waard om daar eens rond te neuzen,en de foto's erbij is toch wel fijn. Zo zijn wij ook weer een beetje op reis genietend vanaf een ander continent. Nellie is een flinke meid geworden en Eef ziet er ook goed uit.
    Bedankt alvast voor dit verslag. Doe maar voort en geniet van jullie reis.
    Lieve groetjes van ons allemaal

  • 03 Juli 2012 - 09:26

    Bas:

    Lees ik nu goed dat Chris niet mee is gegaan? ik zie het nu pas. Hij had toch geen zin? of komt hij later?

    Mosi komt net uit bad, heft goed geslapen vannacht en we zijn na 9u wakker geworden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lex

Hallo beste kijkers, Op deze weblog houdt ik enkele verre reizen bij en vanaf 2013 ook mijn lange fietstochten. Bekijk de reisverslagen en reageer. Groetjes, Lex(xx for the ladies)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 52327

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Fietstocht langs de engelse zuidkust

02 Augustus 2013 - 05 September 2013

Fietsend langs de Atlantische kust.

28 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Canada West

08 September 2011 - 08 Oktober 2011

Canada oost

14 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: