Whistler, peak to peak en Lilloet - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Whistler, peak to peak en Lilloet - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Whistler, peak to peak en Lilloet

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

12 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Net terug van een lange bergtocht, even gezwommen, biertje en weer even werken aan dit reisverhaal. Eergisteren zijn we s'morgens Whistler-village gaan verkennen, erg gezellig dorp met heel veel toeristiese voorzieningen, terrasjes overal en waar het swinters om skiën en snowboarden gaat wordt er veel gefietst, met mountainbikes downhill-biken. De dames zijn s'middags gaan zwemmen in de pool en hottub van het hotel en ik ben gaan wandelen naar en rondom Lost Lake, met veel nature-trails boven in de bergen en beneden langs het water waar ook goede zwemvoorzieningen zijn. Tegen de tijd dat ik terug was hadden de dames weer een heerlijke maaltijd gereed. We kijken recht op Blackcomb- en Whistlermountain waar veel skiliften naar boven gaan. Daar ben ik gistermorgen eerst met Nelly naar boven gegaan om de zaak te verkennen. Eerst 2 cabine liften en dan met een shuttle/tourbus boven naar de 3e lift naar Blackcomb-peak. Daar lag best veel sneeuw waar vooral jongeren aan het snowboarden en skieën waren. Halsbrekende touren worden uitgehaald op speciale pistes. Heerlijk weer ook daar boven. Toen met Nelly weer naar beneden met de liften en de bus en bij de voorlaatste lift zagen we onder ons een zwarte beer lopen. Die heb ik gefilmd als bewijs. Volgens eigenwijze Nelly waren er in Canada geen zwarte beren maar bruine maar gelukkig kon ik het toch bevestigd krijgen door een liftwachter. Dat staat allemaal op het filmpje. Katja en Eef zijn s'middags weer met Nelly naar boven gegaan en hebben de peak to peaktour gedaan van Blackcomb- naar Whistlerpeak een tocht van meer dan 2 uur. Ik ben weer een flinke bergwandeling gaan maken rond Lost Lake en naar Greenlake zo'n slordige 10 tot 15 km in de bergen en daarna zwemmen en hotpoolen. Het was gisteren 30 tot 35 graden, ook vandaag weer. We zijn met de auto een tocht gaan maken naar Lillooet, onderweg de Nairn-falls gezien bij Pembertone, heel spectaculair na een wandeling van 1,5 km naar boven. Vervolgens 100km naar Lillooet, een fraaie rit langs bergpassen met canyons, bruisende rivieren en stuwmeren. Bij zo'n stuwdam aan het meer gepicknickt en even aan het water in het gras gelegen. We hadden nog tijd voor een niet al te lange tocht langs rivieren en meren, maar de weg langs Bridge River en Andersen Lake bleek dwars door bergen te gaan en zodoende kwamen we pas tegen half zeven vanavond in de bewoonde wereld bij D'arcy aan. Wel een mooie rit met prachtige lookouts maar de stoffige lokale wegen waren meer voor 4-wheeldrive en dus schoten we niet erg op. Eef reed overigens goed en voorzichtig over de soms stijle hellingen. In Mount Curree jawel bij Macdonalds gegeten want dat had Nelly wel verdiend en om 8 uur waren we thuis. Nelly en ik natuurlijk even een dompel in de pool en de hottub want dat moet ze dagelijks even doen voor het slapen gaan. Morgen, donderdag, doen we het rutiger aan. Vijdag nog een tocht maken en zaterdag moeten we Nelly en Eef weer op het vliegveld afzetten en dan praten we weer bij. Tot dan.

• 12 Juli 2012 - 09:14

Beb Bvgestel@gmail.:

Weer genoten van een mooie reportage. Jullie nemen het er wel en van; ,gelijk hebben jullie hoor!Het lijkt me echt de moeite om deze reis te maken. Voor Eef en Nelly zit het er weer bijna op. We wensen hen een goede reis en fijne thuis komst vergezeld van onze groetjes voor Chris.
    Jullie gaan nog wat verder trekken en dus wacht ons Beb heel gedwee op de volgende editie Genieten he mensen!!!! Liefs van ons allemaal Beb

• 12 Juli 2012 - 20:05

Bernadette:

Heerlijk om jullie verslag te lezen.Kunnen jullie niet langer blijven ,het is hier koud en er valt veel regen.Niet om naar hyuis te verlangen.Heel veel lieve groetjes voor Nellie en Eef.Ik kijk uit naar het volgende verslag.Lief Katja dat je even belde.Nog veel plezier en een dikke kus .Bernadette

• 13 Juli 2012 - 17:14

Yvon@vgestel.nl:

Zo overzeese Familie, jullie zullen wel denken van ons nieuwsblad horen we niets.Vernam vorige week pas dat jullie weg waren van Francy. Heb toch alles nog kunnen lezen en bekijken.In een woord geweldig wat jullie meemaken en zien.Sluit mij bij Bernadette aan,het is hier net herfst.Gisteren is Gijs weer een jaartje ouder geworden,met fist uit een glaoske,Marianne heeft bij mij jullie reis bekeken,en de uitnodiging voor het gouden paar is reeds ook binnen,zo toch wat nieuws uit Flakkee.Heel veel groeten ook voor Chris Eef en Nellie en een veilige thuisreis, ik zal nog een kaarsje laten branden hiervoor.Vondel en Gijs.