Van Whistler naar Hope - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Van Whistler naar Hope - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Van Whistler naar Hope

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

15 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Donderdag 13-7 hebben we het rustig aan gedaan. S'morgens veel skypen met Finn, Tjeu en Bianca, daarna met Mosi, Bas en Stella. Ook nog met Noor die volgende week vertrekt naar Israel voor een jaar. S'middags gaan zwemmen in Lost Lake, heb een rondje van een kilometer gezwommen van vlonder naar vlonder en daar steeds met anderen gesproken. Zo zat op een van de vlonders een man die uit het hoge noorden kwam van Alaska. Hij vertelde dat hij daar pas een huis gebouwd had en hoe ze daar leven met swinters minus 35 tot 55 graden. Vorig jaar moet daar een familie uit Florida zijn omgekomen die zich te licht hadden aangekleed en de auto niet geschikt was voor die temperaturen. Zo hoor je nog eens wat. Vrijdag zijn we eerst naar de Brandewynfalls gaan kijken, hele stijle waterval van zo'n 80 meter met fraaie lookouts. Daarna naar de Shannonfalls die de grootste zijn tot nu toe. Meer dan 100m dondert die naar beneden in een woeste stroom en geeft een fraaie nevel te zien. De films zal ik eerst thuis bewerken. De dames zijn s'middags nog gaan zwemmen in de pool en de hottub terwijl ik nog wat boodschappen mocht doen en een bezoek bracht aan het aboriginal-cultural-centre. Sávonds moest Nelly eerst nog even op de swing en de rodelbaan en daarna zijn we het afscheidsdiner gaan gebruiken, want voor Eef en Nelly is het de laatste avond en die hebben we vanmorgen naar het vliegveld gebracht. Dat was nog een hele toer omdat de weg dwars door downtown Vancouver gaat, maar ze waren nog ruim op tijd. We hebben goed afscheid kunnen nemen en inmiddels zijn ze al weer goed aangekomen in Acton na een vlucht van 5 uur. (En 3 uur tijdverschil die ze overbrugd hebben.) Wij zijn eerst naar Harisson gegaan waar warmwaterbronnen zijn en een muziekfestival bezig was. De temperatuur schommelt rond de 25 en het is zonnig. We zitten nu in Hope, een aardig plaatsje tussen de bergen aan de rand van het Fraserpark dat we de komende dagen gaan verkennen.
De foto's zullen wel genoeg zeggen over de natuur die erg fraai is. Tot over enkele dagen.

• 16 Juli 2012 - 12:28

Beb Bvgestel@gmail.:

Dat zag er allemaal weer schitterend uit Aan alles komt een einde zoals ook aan jullie fantastiche vakantie in Canada Eef en Nelly hebben samen met jullie ook van deze luxe kunnen genieten,weliswaar zonder partner, doch de waarde van dat weerzien met ouders zo op vacantie gaan is toch wel bijzonder .Wij wensen haar weer een prettige thuiskomst enjullie mogen nog enige dagen genieten van wat nog gezien moet worden. Wij zullen het zeker tezien krijgen, vergezeld van Lex verhaal.
    lieve groetjes van ons allen