Van Vernon via Hope weer terug naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Van Vernon via Hope weer terug naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Van Vernon via Hope weer terug naar Vancouver

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

20 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Op dinsdag 17 juli zijn we vanuit Vernon langs het Okanaganmeer naar Kelowna gereden, een fraaie grote stad in een toeristies gebied. Onze aandacht werd getrokken door een groot bord langs de weg met Maas Artgallery. Dat bleek van Geert Maas te zijn die geboren is in Nijmegen maar sinds 1979 in Kelowna woont en daar schittende kunst gemaakt heeft en over de hele wereld exposities heeft gehouden. Prachtige beelden in steen, brons en roestvrij staal ook moderne schilderkunst. Kijk op www.geertmaas.org echt de moeite waard. De tocht naar Hope gaat langs Summerland, Osoyoos, Princeton, Manningpark een lange tocht door bergen met op de hellingen massa's wijnvelden en fruitbomen. Overal kraampjes met lokale producten en veel wijnkelders. Het weer was warm maar zwaar bewolkt. In Hope hebben we hetzelfde motel en restaurant genomen als zaterdag. Woensdag, onze laatste dag, zijn we eerst enkele grote watervallen gaan bekijken, waaronder de de Bridal Veil Falls, die erg indrukwekkend is, zie de foto's. Daar vlakbij zijn de Mintergardens, hele mooie tuinen, zeer de moeite waard om te bekijken. En dan moeten we terug naar Vancouver om op tijd de auto terug te brengen want om 18.30 uur moeten we inchecken voor de vlucht terug. Drie weken Canada West zijn eigenlijk tekort, want wie de Rocky Mountains ook wil zien heeft 2 weken extra nodig. Wij hadden een leuke vakantie met Eef en Nelly en dat was ons hoofd doel. Wie weet gaan we ooit nog eens terug.

• 21 Juli 2012 - 09:26

Beb Bvgestel@gmail.:

Ja Katja en lex dat was een formidabele reis die jullie gemaakt hebben. Om jaloers op te zijn Wel tof dat we via dit systeem mee hebben kunnen genieten en een ander stuk van de wereld hebben kunnen bewonderen. Bedankt voor de mooie foto's Katja en Lex voor zijn verslag. Ik heb enorm genoten hoor. Wellicht zijn jullie weer terug en kunnen uitrusten en alles nog eens mentaal verwerken
    Hopelijk tot gauw eens Lieve groetjes van ons allemaal. DE kinderen zijn nu allemaal op vacantie en Met de zomerdagen die nu in aantocht zijn gaan wij het er ook nog even van nemen. Doeoeoeiiiii Liefs Beb