De voorbereiding - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Lex Gestel - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

26 Juli 2013 | Frankrijk, Biarritz

(Lees eerst de reisdetails.) Om de fiets mee te kunnen nemen met de TGV moet hij ingepakt worden in een fietshoes van 120 x 90 cm. Op internet heb ik er een gevonden en ik hoop maar dat hij voldoet. De wielen moeten gedemonteerd worden evenals het zadel en die stop ik dus los in de tas. Het stuur kan er niet af en steekt er nog uit. Hoop maar dat de rits niet helemaal dicht hoeft. Wel moet op ieder bagagestuk een label met mijn huisadres bevestigd worden. Een andere bijzonderheid is dat ik in Parijs moet overstappen op Gare du Nord via de metro naar Gare Montparnasse. Dat ga ik dus niet doen maar fiets erheen. Heb er 2 uur de tijd voor en het is maar pakweg 6 km dwars door het centrum van Parijs. Lijkt me een leuk avontuur. Ik kom s'avonds om 19.45 uur aan in Biarritz en slaap dan in een hotel dat ik nog moet boeken. Mijn tentje neem ik mee voor als ik aan het eind van een dag fietsen een mooie camping aan zee tegen kom of als er geen hotel of B&B te vinden is. Kan natuurlijk ook terecht op het stade municipal als dat mag. Ben op mijn 16de door Normandie gelift met Jan van Oirschot en toen hebben we in bossen maar ook op een kiosk geslapen. Zo bont zal ik het nu wel niet hoeven maken. Maar, je weet maar nooit. Katja begeleid me op 2 aug. naar het station ook op de fiets. Zal een 'hartelijk' afscheid worden.

  • 26 Juli 2013 - 21:15

    Bernadette:

    Ha Lex

    Het gaat er nu echt van komen.Leuk om je te gaan volgen.
    Vergeet geen billenzalf mee te nemen want het zijn heel veel kilometers.
    Succes met alle voorbereidingen.

    Lieve groetjes en we zien elkaar nog voor je weggaat.

    Bernadette

  • 27 Juli 2013 - 09:55

    Lex:

    Hallo Bernadette,
    Je bent de eerste, bedankt. Welke billenzalf bedoel je? Heb trekzalf voor als het 'nijpend' wordt.
    Als iemand nog tips heeft, graag.
    Groetjes,
    Lexxx

  • 28 Juli 2013 - 07:48

    Bianca:

    Hi lexxx, stoer hoor van je! Ik zou graag met je mee reizen, wat een mooi avontuur ga je tegemoet. We gaan je volgen en supporten! Veel plezier alvast met de voorpret. Liefs Bianca

  • 29 Juli 2013 - 19:21

    Katja:

    ik hoop dat ik je al kan bijhouden naar Tilburg, maar de volgende fietstocht gaan we samen doen, al dan niet met een electrische fiets. Ik wil wel graag iedere dag iets van je horen, anders kan ik niet slapen, dus we gaan whats-appen :-). KatjaXXXXX

  • 29 Juli 2013 - 21:22

    Lex Van Gestel:

    Yes my love, I will.

  • 30 Juli 2013 - 13:04

    Vondel.:

    Menne goeie man, we gaode toch wir roekeloos te werrek ze onze pa zaliger zeggen.Ik zal vanaf vrijdag dagelijks een kaarsje laten branden bij onze lieve vrouw van ALTIJD DURENDE BIJSTAND.Wens jouw een goede reis, maar vooral een veilige thuis komst. De Sommeldijkers

  • 31 Juli 2013 - 09:33

    Lex Vangestel:

    Een hele onderneming,vol avontuur, Echt iets voor ons lesje. Ik ben wel wel trots op je dat je dat aandurft op jouw leeftijd.
    Ini ieder geval zullen wij je volgen en hopen dat er geen rare dingen gebeuren
    Ik ben eigenlijk op zoek naar jouw uitgestippelde trip zodat we eventueel eens kunnen inhaken. Dat moet immers ook even uitgestippeld worden en moet mogelijk zijn.
    In ieder geval heel veel succes gewenst en ik kijk gegarandeerd steeds ui naar de volgen de editie
    Hou je haaks, je hebt durf. Geniet van al die ondervindingen een mens leert steeds bij .
    Ergens ben ik jaloers dat ik die doorzetting niet meer heb.
    Lieve groetjes en een stevige linker. Beb

  • 01 Augustus 2013 - 14:26

    Caroline Daas:

    Succes Lex. Dat wordt een reis door een mooie omgeving met veel bijzonderheden, ik hoop dat je de tijd blijft vinden om te fietsen ;)

  • 02 Augustus 2013 - 00:05

    Bas:

    Veel succes en plezier. Een wielrenbroek met een goede zeem is het belangerijkste.in suriname en zuid amerikakun je ook langs de atlantische oceaan fietsen. De volgende trip?groet Bas

  • 02 Augustus 2013 - 08:24

    Vondel.:

    Lex en Katja, het eerste kaarsje heb ik zojuist aan gestoken.Adieu uit Sommelsdijk.

  • 04 Augustus 2013 - 11:27

    Beb:

    Alles nog okido in het zuiden? ik veronderstel wel dat het een super mooie kust is,
    Nog geen reisplanning gevonden hoor. ivm met je tocht.!
    hou je haaks en geniet voor ons mee groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Biarritz

Fietsend langs de Atlantische kust.

Op vrijdag 2 augustus 8.55 uur vertrek ik per trein van Tilburg naar Rotterdam en dan met de TGV en Tallys via Parijs naar Biarritz. Neem mijn fiets en tentje mee om van daaruit naar huis te fietsen over de fietsroute langs de hele kust van Frankrijk. Het eerste stuk ' De Velodyssee' loopt van Biarritz naar Roscoff ten weste van Sint Malo en is pakweg 1200 km. Het is een oude spoorwegl waar in 2012 een fietspad van is gemaakt. Ik wil echter langs de hele kust van Bretagne (via Brest) en Normandie (via Cherbourg) gaan dus helemaal langs de Atlantische kust. Dit moet zo'n 2400 km zijn dus daar heb ik ruim een maand voor nodig met af en toe een rustdag. Oorspronkelijk zou ik vanuit Hilvarenbeek via Vlissingen en dan zuidwaarts langs de kust fietsen zover ik maar kan, maar wijsgeworden van mijn fietstocht in september 2012 van Den Helder via Vlissingen naar Hilvarenbeek, met windkracht 6 op kop, leek het me beter van zuid naar noord te fietsen. En bovendien, de weg naar huis is altijd prettiger. Het is een oude wens dat ik op mijn 65ste een verre fietstocht zou maken. Rob, mijn jongste broer kan helaas vanwege zijn werkafspraken niet mee, dus trek ik er alleen op uit. Ik zal proberen wekelijks verslag te doen.

Recente Reisverslagen:

07 September 2013

Van Le Treport via Vlissingen naar Hilvarenbeek

01 September 2013

van Jersey via Cherbourg naar le Treport

25 Augustus 2013

van St.Nazaire naar Jersey

18 Augustus 2013

van Arcachon naar St.Nazaire

11 Augustus 2013

Van Biarritz naar Arcachon
Lex

Hallo beste kijkers, Op deze weblog houdt ik enkele verre reizen bij en vanaf 2013 ook mijn lange fietstochten. Bekijk de reisverslagen en reageer. Groetjes, Lex(xx for the ladies)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 52321

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Fietstocht langs de engelse zuidkust

02 Augustus 2013 - 05 September 2013

Fietsend langs de Atlantische kust.

28 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Canada West

08 September 2011 - 08 Oktober 2011

Canada oost

14 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: