Bezoek aan Eef eerste weekend - Reisverslag uit Acton, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Bezoek aan Eef eerste weekend - Reisverslag uit Acton, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Eef eerste weekend

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

11 September 2011 | Canada, Acton

Donderdagmorgen 8 september vroeg vertrokken met de taxi en daarna met de trein naar Schiphol. Om 10.00 vertrekken we met vlucht T361 van Air Transat. Om pakweg 13.00 uur lokale tijd komen we aan in Toronto waar Eef ons stond op te wachten. Ze heeft eentypische familiewagen op z'n canadees, voor 7 personen. Bij aankomst in Acton, 1 uur rijden van Toronto, meteen Nelly opgehaald van school. Filmpje gemaakt van de school waar Nelly ons rondleidt.
Eef, Chris en Nelly wonen in een fraai huis waar wij gebruik mogen maken van de ruime basement. Ik zet nog wel enkele foto's op deze weblog. Vrijdagmorgen waren we vroeg wakker en vertrokken we tegen de middag naar de Niagara watervallen, hier 1,5 uur vandaan. Heel spectaculair, zie de foto's en films zodra die erop staan. Prachtig weer, veel zon, 25 graden. Tijdens onze tocht was er een oefening met een squadron vliegtuigen voor 9-11 vlak boven ons. Nelly en ik zijn ook nog met de boot op de rivier naar de watervallen gaan kijken en heb daar mooie filmpjes van gemaakt. Zaterdag zijn we naar St Jacobs village geweest en naar de Menonieten-markt geweest. Heel speciaal en weer mooi weer. Vandaag 9-11 ietsje rustiger aan gedaan, hoewel vanmiddag eenbezoek aan Conservationpark Rockwood gebracht, hier 10 minuten vandaan met de kano op de auto. Lekker gezwommen met Nelly en gekanoed met Chris en Katja en opnieuw 25 tot 30 graden. Onze waterproof camera kwam weer goed van pas. Vanavond bij Eef gebarbequed. Morgen gaan we in Toronto de auto ophalen en even de toren in het centrum van de stad bekijken en de Distilly, een historisch wijk. Dinsdag vertrekken we dus voor de reis naar de steden Ottawa, Montreal en Quebec. We hebben er zin an. Tot zover dit eerste verslag.

• 12 September 2011 - 07:27

Eline:

Leuk om al foto's te zien! Zag Nelly jullie voor het eerst op die foto? Schattig! Goeie reis verder! X Eline

• 12 September 2011 - 10:49

Ans Vertommen:

Prachtige foto's! Geniet nog van jullie vakantie en ik wacht op het volgende reisverslag!

• 12 September 2011 - 14:04

Beb Bvgestel@gmail.:

Hallo Lex en Katja. Leuk die foto's Amaai dat gaat beslist een leuke reis worden, geniet ervan en maak maar veel opnames zodoende kan ons Bebbe ook meegenieten. Huwelijk van Evaline en Boris was als een sprookje voor hen. Zelden zo'n gelukkige mensen gezien.Doe veel groetjes aan Eef Nelly en Chris van ons beiden Marcel en Beb

• 12 September 2011 - 14:34

Bianca (spaendonck):

We houden de site bij. Veel plezier nog verder. Groetjes

• 13 September 2011 - 00:58

Lex:

Bedankt voor jullie reacties.
    Inderdaad zag Nelly ons voor het eerst op dat moment.
    Vandaag in Toronto de auto opgehaald hebben we de toren beklommen en we zijn nu aan het inpakken voor de reis, die morgenvroeg begint nadat we Nelly naar school hebben gebracht. Morgen wordt regen voorspeld endaarna zien we wel. Nou het beste allemaal en tot over enkele dagen. We zijn niet mobiel bereikbaar maar bekijken om de andere dag de mailbox. Ook zullen we Eef tussendoor bellen voor urgente dingen. Groetjes, Lex en Katja

• 13 September 2011 - 07:37

Leuk:

Wat leuke fotos wouw.
    veel pluzier.
    gr evaline en Boris

• 13 September 2011 - 12:29

Onzen Rob:

Hartstikke mooi allemaal.Wat is Nelly al groot!Tof huis ook.Ik was ook ooit bij die Niagara waterval.Ben daar nog vanaf gedoken.Kan dat nu niet meer Alex?Heel veel plezier verder,kijk uit voor de beren(lopen daar nog los) en as ge oew nek brikt metèèn nor hùìs kíóme!Hartelijke groeten uit Tilburg,
    onbewolkt,28 gr.

• 14 September 2011 - 08:38

Elly:

Wat een goede start van jullie vakantie! Leuke foto's!
    Veel plezier nog, en ik blijf jullie volgen hoor!
    Groetjes,
    Elly

• 14 September 2011 - 12:28

Yvonne En Gijs:

Het nieuwsblad mag niet achterwege blijven. Hedenmorgen bezoek gehad van onze Dre en Helma,die gingen via geboorte dorp Hoeve (van Helma) weer terug.Wist niet eerder van dit verslag.Prachtig om dit alles meete maken Geniet ervan. Ook voor Eef en gezin de harelijke groeten.Tot mails Vondel.

• 14 September 2011 - 13:16

Isabelle:

Wat leuk om jullie zo te volgen! Heb je de das al gezien in de tuin? Mooie foto's! Geniet ervan.
    Veel groetjes

• 15 September 2011 - 00:10

Lex:

nogmaals bedankt voor de reacties. reactie op Isabelle: ze hebben af en toe een racoon, wasbeertje, die af en toe de vuilnisbak omgooit en alles wat eetbaar is opeet. Verder veel eekhoorns en chipmonks.
    Schrijf zodadelijk het 2e verslag.

• 15 September 2011 - 07:06

Ruud:

Hoi Lex en Katja,

Leuk om jullie reis te volgen vanaf het reitseplein ;-) Indrukwekkend zeg die watervallen ben benieuwd naar de filmpjes! Veel Plezier!

Groetjes