Van Golden Lake naar Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu Van Golden Lake naar Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Lex Gestel - WaarBenJij.nu

Van Golden Lake naar Ottawa

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex

16 September 2011 | Canada, Ottawa

We hebben afgelopen woensdag gelogeerd tussen Barry's Bay en Wilno waar veel polen wonen. Via Golden Lake (verrassend indianenmuseum bezocht met wigwams en met kano's van berkenschors) naar Eganville, waar we een hele interessante rondleiding hebben gehad van een gepassioneerde eigenaar van de Bonnechere cave. Een geoloog die nog de ontdekker van de cave heeft gekend en zelf betrokken was bij het verder exploreren van de indrukwekkende onderaardse gangen en rivierloop. Van Eganville via Renfrew (poolse stad), met een pond bij Woodridge over de Ottawa-rivier naar Parc de la Gatineau in de staat Quebec. Door het westelijk deel gereden naar Wakefield, een heel fraai dorpje aan een meer en bekend om enkele overdekte houten bruggetjes. We hebben daar overnacht in een B&B Auberge de mon petit Chum, een aanrader. Vanmorgen enkele trails gevolgd in het zuidelijke deel van het parc met mooie lookouts en na een picknic in de zon (15-18 graden, de bomen beginnen al te verkleuren) naar Gatineau gereden, het noordelijk deel van de stad Ottawa. We zitten nu tot maandag in het Motel Adam in Gatineau, waar we makkelijk met de bus naar het centrum van Ottawa kunnen reizen. Dat doen we de komende dagen en gaan dan het parlementsgebouw, de National Gallery maar zeker ook het gigantiese Musee de la Civilisation, waarin we al vluchtig een kijkje hebben genomen. Daar tegenover zit het VVV-kantoor en we hebben een massa aan informatie gehad om de komende weken mee verder te kunnen. En het wordt weer boven de twintig graden, ideaal om de stad te bekijken. Prettig weekend allemaal.

• 17 September 2011 - 13:01

Eef:

Zo, het ziet er naar uit dat jullie behoorlijk wat hebben gedaan de afgelopen dagen. Zijn het nou echt de lange afstanden die ons steeds verteld worden of valt het wel mee? Ik hoop maar dat het weer een beetje bijtrekt. Ik weet niet hoe het daar bij jullie zit, maar hier is het behoorlijk kouder aan het worden en grijs. Maar gelukkig wel droog. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Liefs Eef

• 17 September 2011 - 15:41

Beb:

Jullie hebben al heel wat gezien hoor,fantastische reis blijkbaar.Het weer zal wel meevallen hoop ik toch.
    Hier gaat de herst zijn intrede doen, en van een mooie nazomer geen sprake van.Ik kijk reeds uit naar jullie ervaringen in Ottawa.Nog een leuk en aangenaam verblijf daar. groetjes van ons allemaal.

• 18 September 2011 - 00:07

Lex:

hier alvast enkele reacties. Eef, zoals we zojuist met jou via skype verteld hebben: het is hier heerlijk weer, zeker vandaag en morgen, ruim bover de 20 en vooral zonnig. We hebben vanavond buiten op een terras gegeten. Ottawa is fantasties maar dat beschrijf ik morgenavond als het goed is. Wy de afstanden betreft dat valt allemaal reuze mee. Je kunt makkelijk voor een lang weekend naar Ottawa en in pakweg 3 uur kun je al in Huntsville zijn en dan ben je in 20 minuten in Algonguin Park, zeker een keer in een weekend met Nelly naartoe gaan. Onderweg is ook van alles te zien als je een beetje goed rondkijkt en informeert. Voor ons is Canada 200% meegevallen tot nog toe. Nou lees mijn volgend verslag maar. Eline als je wilt skypen dan met de account van Eef en kies maar een geschikte tijd dan passen wij ons aan. Dinsdag skypen we weer met Eef. Groetjes, Lex en Katja